Μάθημα Εβραϊκής Ιστορίας στις Πανελλήνιες
Στη χώρα μας καθώς φαίνεται δεν είναι γνωστό το κίνημα του ιστορικού αναθεωρητισμού. Ένα κίνημα με διώξεις και φυλακίσεις για τους υποστηριχτές του. Έτσι λοιπόν δείτε το 4ο και τελευταίο θέμα που μπήκε στις φετινές εξετάσεις των πανελληνίων στο μάθημα Ιστορία Γενικής Παιδείας.
Αξιοποιώντας τα στοιχεία που περιέχονται στα παρακάτω κείμενα και τις ιστορικές σας γνώσεις, να αναφερθείτε στο έγκλημα της γενοκτονίας των Εβραίων κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Μονάδες 25
Ακολουθούν δύο κείμενα, Το πρώτο μαρτυρία Ελληνίδας Εβραίας που επέζησε από στρατόπεδο συγκέντρωσης. Για να καταλάβετε πως κυμάνθηκε το κλίμα στο κείμενο σας παραθέτουμε μια φράση.
Το κουδούνι στις 4.30 το πρωί και συγχρόνως τα λουριά... που μας χτύπαγαν αλύπητα τα κορμιά μας, ήταν το καθημερινό πρωινό μας εγερτήριο. Ένα πρόγραμμα αλάνθαστο χωρίς αλλαγή...
Στο ίδιο μοτίβο κινείται και το δεύτερο κείμενο που παραθέτει το Υπουργείο το οποίο σχετίζεται με την τύχη των Εβραίων της Θεσσαλονίκης. Όπως:
Οι ναζί κατέτρεχαν κυρίως τα μικρά παιδιά, αφού ο σχεδιασμός τους προέβλεπε να εμποδιστεί η συνέχεια του εβραϊκού λαού. Είναι γνωστές, από περιγραφές των ελάχιστων επιζώντων, οι εικόνες των υπερπλήρων βαγονιών, με 70-75 άτομα το καθένα, χωρίς καν χώρο να καθίσουν, με ένα βαρέλι νερό για τη διαδρομή και ένα για τις φυσικές τους ανάγκες, και όλ’ αυτά για ταξίδι που διαρκούσε τουλάχιστον τέσσερις ημέρες. Πολλοί πέθαναν στη διαδρομή και τα πτώματα απλώς πετάγονται στην άκρη της γραμμής, όποτε υπήρχε στάση. Οι Έλληνες σιδηροδρομικοί υπάλληλοι ταράχτηκαν από τα όσα είδαν, και φήμες για εξόντωση των Εβραίων άρχισαν να διαρρέουν...».
Και όλα αυτά φυσικά με πηγές από : Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο της Ελλάδας, Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Το Ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραίων, Αθήνα 2006
Αλήθεια τι δουλειά έχει το Κ.Ι.Σ με τον χώρο της παιδείας; Θα μιλήσει άραγε κανένας για τον David Irving και τις φυλακίσεις; Για την νομοθεσία περί ολοκαυτώματος σε πολλές χώρες της Ευρώπης που τιμωρείται με φυλακίσεις; Για τη φίμωση εκατοντάδων ιστορικών όπως ο Ernst Zundel; ΘΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ;
Αξιοποιώντας τα στοιχεία που περιέχονται στα παρακάτω κείμενα και τις ιστορικές σας γνώσεις, να αναφερθείτε στο έγκλημα της γενοκτονίας των Εβραίων κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Μονάδες 25
Ακολουθούν δύο κείμενα, Το πρώτο μαρτυρία Ελληνίδας Εβραίας που επέζησε από στρατόπεδο συγκέντρωσης. Για να καταλάβετε πως κυμάνθηκε το κλίμα στο κείμενο σας παραθέτουμε μια φράση.
Το κουδούνι στις 4.30 το πρωί και συγχρόνως τα λουριά... που μας χτύπαγαν αλύπητα τα κορμιά μας, ήταν το καθημερινό πρωινό μας εγερτήριο. Ένα πρόγραμμα αλάνθαστο χωρίς αλλαγή...
Στο ίδιο μοτίβο κινείται και το δεύτερο κείμενο που παραθέτει το Υπουργείο το οποίο σχετίζεται με την τύχη των Εβραίων της Θεσσαλονίκης. Όπως:
Οι ναζί κατέτρεχαν κυρίως τα μικρά παιδιά, αφού ο σχεδιασμός τους προέβλεπε να εμποδιστεί η συνέχεια του εβραϊκού λαού. Είναι γνωστές, από περιγραφές των ελάχιστων επιζώντων, οι εικόνες των υπερπλήρων βαγονιών, με 70-75 άτομα το καθένα, χωρίς καν χώρο να καθίσουν, με ένα βαρέλι νερό για τη διαδρομή και ένα για τις φυσικές τους ανάγκες, και όλ’ αυτά για ταξίδι που διαρκούσε τουλάχιστον τέσσερις ημέρες. Πολλοί πέθαναν στη διαδρομή και τα πτώματα απλώς πετάγονται στην άκρη της γραμμής, όποτε υπήρχε στάση. Οι Έλληνες σιδηροδρομικοί υπάλληλοι ταράχτηκαν από τα όσα είδαν, και φήμες για εξόντωση των Εβραίων άρχισαν να διαρρέουν...».
Και όλα αυτά φυσικά με πηγές από : Κεντρικό Ισραηλιτικό Συμβούλιο της Ελλάδας, Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Το Ολοκαύτωμα των Ελλήνων Εβραίων, Αθήνα 2006
Αλήθεια τι δουλειά έχει το Κ.Ι.Σ με τον χώρο της παιδείας; Θα μιλήσει άραγε κανένας για τον David Irving και τις φυλακίσεις; Για την νομοθεσία περί ολοκαυτώματος σε πολλές χώρες της Ευρώπης που τιμωρείται με φυλακίσεις; Για τη φίμωση εκατοντάδων ιστορικών όπως ο Ernst Zundel; ΘΑ ΜΙΛΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΠΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ;